Jdi na obsah Jdi na menu
 


Kapitola 4. - Xardas

1) Nový Tábor

1. Pomoc mágů Ohně
Teď musíte přesvědčit mágy Ohně, aby se zúčastnili odpálení rudné haldy. Dostanete teleportační runu k mágům vody. Teď se vydejte ke Starému Táboru. Na hrázi potkáte Leeho, řekne vám svůj příběh. Až se dostanete ke Starému Táboru, uvidíte obě brány zavřené. Před západní bránou stojí Milten. Promluvte s ním a dozvíte se, co se stalo. Starý důl byl zaplaven a Gomez nechal popravit všechny mágy ohně kromě Miltena, který utekl. U jižní brány je Diego, ten vám vysvětlí dalších pár podrobností a dostanete úkol "Setkání". Pak se vraťte za Saturasem a všechno mu řekněte.

2. Xardas nekromant
Když jsou mágové ohně mrtví, je tu ještě třináctí mág, o kterém se zmínil Saturas. Promluvte si se Saturasem o Xardasovi. Xardasova věž je na jihu v zemi skřetů. V knihovně si přečtěte, co na každého golema platí - Arcanum Golum svazek I,II. Kupte si svitky ohnivých a ledových kouzel (10ks) a vydejte na cestu. Pokud hrajete za mága, tak je nejspíš máte. Vydejte se na cestu. Xardasovu věž poznáte snadno. Cestu k věži hlídají tři golemové. Na kamenného golema platí drtivé zbraně, skřetí kladívko nezradilo. Na ledové golema platí ohnivá kouzla, osvědčil se mi ohnivý šíp. Na ohnivého golema platí zase ledová kouzla, automaticky je dobrý ledový šíp. Z každého golema seberte srdce. Vstupte do věže. Vyberte tam dvě truhly s rudou a lektvary. Potom si promluvte s démonem a dejte mu srdce golemů. Dostanete teleportační runu do věže. Teleportujte se nahoru. Vyberte tady zas truhly s lektvary. Po žebříku vylezte nahoru za Xardasem. Promluvte si s ním. Řekne vám, že odpálit Rudnou haldu není to správné řešení. A dostanete úkol "Vyhoštěný skřetí šaman". Vraťte se za Saturasem. Ať zvolíte jakoukoli odpověď, úkol bude nesplněn.

3. Krunýř důlního červa
Tento úkol dostanete od Wolf během úkolu "Hledání ULU-MULU". Před vyčištěním Svobodného Dolu vás Gorn pošle za Wolfem. Wolf vynalezl způsob, jak vyrobit zbroj z krunýřů důlního červa. Doneste mu 15 krunýřů a on vám ji vyrobí. Potom si ho nezapomeňte vyzvednout.

2) Starý Tábor

Do Starého Tábora se teď nedostanete, protože je uzavřený. Stráže u bran na vás zaútočí. Starý Důl byl zaplaven. Aby si Gomez zachoval svou moc, zaútočil na Svobodný Důl a zabral ho. Gomez taky nechal popravil všechny mágy Ohně.

Pokud jste hráli za Starý Tábor, tak máte padáka 8-), vykopli vás. Můžete se přidat k Novýmu nebo Bažinnýmu Táboru.

1. Setkání
Diego je u jižní brány a od něho dostanete tento úkol. Máte říct jeho kamarádům Lesterovi a Gornovi, že se setkají s Miltenem na obvyklém místě. Lestera najdete v horské pevnosti na jihu, jak jste hledali ohnisko. Gorn je v Novém Táboře. Gorn je u Saturase nebo na cestě do Svobodného Dolu. Nebo na svém obvyklém místě u ohně.

3) Xardasova věž

Xardasova věž se nalézá na jihu v zemi skřetů. Xardas je nekromant, býval mágem ohně. Jeho věž hlídají tři golemové. Poté dostanete teleportační runu nahoru. Z Xardasovi věže se dá dostat dvěma způsoby. Můžete se někam teleportovat nebo skočit do jezírka vedle věže.

1. Vyhoštěný skřetí šaman
Tento úkol dostanete od Xardase. Musíte najít vyhoštěného skřetího šaman Ur-Shaka. Ur-Shak vám vypoví druhou polovinu Spáčova příběhu. Ur-Shak je ve staré citadele. Ruiny staré citadeli jsou na nejvyšším vršku, který je vidět zdaleka. Dá se tam dostat cestou do horské pevnosti. Nepůjdete do pevnosti, ale dáte se napravo, je tam most. Dá se tam dostat i jinou cestou blíž u Xardase. Najdete tam Ur-Shaka, jak bojuje se skřetama, pomozte mu. Ur-Shak vám doplní mapu. Potom vám vypoví Spáčův příběh. Vraťte se za Xardasem a pokecejte s ním. Dá vám nový úkol "Cesta do Spáčova chrámu".

2. Cesta do Spáčova chrámu
Tento úkol dostanete po předchozím úkolu od Xardase. Musíte se dostat do Spáčova chrámu. Nejdříve se podívejte na úkol "Hledání ULU-MULU". ULU-MULU je skřetí znak přátelství, když ho budete mít nezaútočí na vás. Tento úkol pokračuje v další kapitole.

4) Stará Citadela

Stará citadela se nachází na nejvyšším vršku v kraji, je to na jih od Starého Tábora. Z citadely dnes zbyly jen ruiny a přebývá tam skřetí šaman Ur-Shak.

1. Hedání ULU-MULU
Tento úkol dostanete od Ur-Shaka. Jeho kamarád otrok ve Svobodném Dole umí vyrobit ULU-MULU. Vydejte se tedy do Svobodného Dolu přes Nový Tábor. U Saturuse vás osloví jeden mág, máte se sejít s Gornem, který na vás čeká na cestě do dolu. Jděte tedy za Gornem a proberte s ním převzetí Svobodného Dolu a ještě vám řekne, že s vámi chce mluvit bandita Wolf. Za jděte za Wolfem, který vám dá úkol "Krunýř důlního červa". Teď se vraťte za Gornem a běžte převzít důl. Dostanete klíč od vrátnice s navijákem. Naviják otvírá mříž do Svobodného Dolu. Cestou pozabíjejte břitvy. Až dorazíte k dolu, tak vám Gorn řekne, že až budete dole, tak za váma přijde. Jděte tedy dolů. Projděte do vrátnice nepozorovaně, aby vás Jackal neviděl. Otevřete vrátnici a otočte navijákem, za chvíli přijde Gorn. Gorn Jackala a Strážce klidně zabije sám. Vejděte do dolu. Na začátku zabijte Strážce a řekněte Gornovi, ať hlídá vchod, zvládnete to sami. Máte dvě možnosti, jak důl projít. Můžete v první místnosti slézt dolů nebo můžete jít rovně. Když slezete dolů, tak narazíte na důlní červy. Potom seskákejte dolů a pozabíjejte důlní červy. Vyleze nahoru a za chvíli narazíte na kamaráda Ur-Shaka Tarroka. Pokecejte s ním. Bude chtít, abyste mu našli jeho lék. Seskočte dolů a tam pozabíjejte zase důlní červy. Nezapomeňte sbírat krunýře důlních červů na úkol "Krunýř důlního červa". Pokračujte dále, tam v temném koutě by měla být Tarrokova medicína. K Tarrokovi mi nešlo vyskočit, tak jsem to celý obešel. Vylezte po dřevěném lešení do další jeskynní místnosti. Zde pozabíjejte Stráže a jděte dále. Vylezte po žebříkách nahoru a tam zase zabijte Stráže. Slezte dolů k důlní drtičce, pozabíjejte důlní červy a vraťte se nahoru. Teď vyjdete na tom místě, kde jste začínali. V celém dole pozabíjejte Stráže. Pak se dostaňte za Tarrokem a dejte mu jeho medicínu. Řekne vám, že potřebujete na ULU-MULU - jazyk ohnivé ještěrky, trolí tesák, zuby močálového žraloka a roh stínové šelmy. Potom opusťte důl.

Ohnivou ještěrku naleznete na pláži, která je na severovýchodě. Pozor na ně, jsou dost nebezpeční. Použijte prstýnky a amulet s ochranou proti ohni.

Trol je v trolím kaňonu. To je tam, kde jste s Diegem hledali ohnisko. Kupte si u Xardase svitek zmenši nestvůru, tím trola v pohodě dostanete.

Močáloví žraloci jsou u Bažinného Tábora.

Stínová šelma je v lese mezi Starým a Bažinným Táboře.

Potom to všechno doneste Tarrokovi a on vám vyrobí ULU-MULU.

Kapitola končí, když vyjdete s ULU-MULU ze Svobodného Dolu.